Dobrze opracowany i skutecznie wdrożony proces realizacji strony internetowej, wykonany przez firmę z odpowiednimi kompetencjami, jest podstawą dobrej strony internetowej.
Analiza wymagań klienta
Pierwszy etap na którym zbieramy maksymalnie dużo informacji odnośnie wymagań, celów i planów dotyczących nowego projektu.
Analiza konkurencji
Przeglądamy rozwiązania konkurencji, dzięki czemu jesteśmy w stanie precyzyjnie określić minimalny zakres funcjonalności do projektu klienta, jak i poznać specyfikę branży i określić docelową grupę klientów.
Opracowanie spójnej koncepcji projektu
Znamy już wymagania oraz wiemy co oferuje konkurencja. Czas na opracowanie ostatecznej wersji projektu z założeniem określonego budżetu i harmonogramu. Przy rozbudowanych projektach preferujemy zwinne metody wytwarzania oprogramowania, gdzie klient aktywnie uczestniczy przy tworzonym serwisie.
Opracowanie projektu graficznego strony
Pierwszym etapem wdrożenia projektu jest przygotowanie layoutu graficznego strony. Przy realizacji tego istnieje jeszcze możliwość dokonania zmian w opracowanym projekcie. Wizualizacja projektu pozwala dostrzec niedoskonałości nieujawnione na etapie analiz.
Wdrożenie
Można śmiało powiedzieć, że jest to najbardziej produktywny etap realizacji projektu. Z analiz i projektu graficznego wyłania się funkcjonalna strona internetowa.
Promocja. Wskazanie możliwych strategii rozwoju
Dobra strona internetowa wymaga odpowiednich działań marketingowych. Promocja ma celu skuteczne wypozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania i dotarciu do jak największej grupy docelowej klientów z zachowaniem określonego budżetu. Zakończenie projektu nie oznacza dla nas zakończenia współpracy. Po osiągnięciu postawionych celów ważny jest dalszy rozwój serwisu. Konkurencja nie śpi tak więc zaprzestanie dalszego rozwoju jest szybkim sposobem na przejście od sukcesu do porażki.